Zwolle,
29
augustus
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl gaat 6 dagen per week leveren

Online warenhuis breidt servicepakket verder uit met maandagbezorging

ZWOLLE, 29 augustus 2014 – Vanaf 1 september breidt wehkamp.nl zijn servicepakket uit met een extra bezorgdag. Klanten die een bestelling doen op zaterdag of zondag kunnen voortaan hun pakket al op maandag bezorgd krijgen. Hiervoor heeft het grootste online warenhuis van Nederland onlangs aanvullende afspraken gemaakt met logistiek partner DHL Parcel. De bezorg- en retourservice, waaronder de 6-daagse bezorging, geldt voor nagenoeg alle producten van wehkamp.nl (circa 98% van het assortiment). 
 
De 6-daagse bezorging is een uitbreiding van het bestaande bezorgservicepakket van wehkamp.nl, waarbij de klant zelf de keuze kan maken op welke dag, en binnen welk tijdvenster van maximaal vier uur het pakket bezorgd wordt. Hiervoor heeft de klant de keuze uit meerdere tijdvensters waarbij ook avondbezorging  op 3 avonden per week tot de opties behoord. “We zien dat ongeveer 25% van al onze bestellingen in het weekend worden gedaan. Voorheen kon onze klant dan uit bezorgmomenten kiezen vanaf dinsdagochtend. De 6-daagse bezorging geldt voor nagenoeg het totale assortiment van ruim 180.000 artikelen. Ik verwacht dan ook dat de toevoeging van maandag als extra bezorgdag veel klanten blij zal maken.”, aldus Sander Bolmer, Manager Logistics & Warehousing van wehkamp.nl. 
 
Voor DHL is wehkamp.nl de eerste klant voor wie op de maandag bezorgd gaat worden. Wouter van Benten, CEO van DHL Parcel Benelux: “Gemak en flexibiliteit zijn belangrijk voor de consument. Daarom introduceren wij voortdurend nieuwe afleveropties: na tijdvensters is dat nu de maandaglevering.“
 
‘Hassle free’ retouren 
Zowel grote als kleine artikelen kunnen gratis geretourneerd worden. wehkamp.nl gaat daarbij uit van het ‘hassle free’-uitgangspunt. Sander Bolmer: “Retouren horen wat ons betreft bij de online business. Als grote online fashionretailer moet je dit goed voor elkaar hebben. We vinden dan ook dat onze klanten een product zo makkelijk mogelijk terug moeten kunnen sturen. Zonder dat hij/zij daarbij moeilijke en tijdrovende handelingen moet uitvoeren als het printen van retourlabels  . De klant kan het pakket bij het DHL Parcelshop afgeven of we komen het gratis thuis ophalen op het moment dat de klant dat wenst.”  Ook servicepunten zijn dus essentieel in het verzendnetwerk voor consumenten. Wouter van Benten: “Voor veel  klanten is het een gemakkelijke oplossing. We breiden het aantal dan ook nog steeds uit. Binnenkort openen we de 1.000ste DHL Parcelshop en dat aantal zal nog verder groeien.” 
 
Over DHL
DHL is wereldwijd de marktleider in pakketvervoer en logistiek. DHL biedt klanten expertise in nationale en internationale expres- en pakketzendingen, lucht- en zeevracht, transport via de weg en het spoor, contractlogistiek en e-commerce. Het wereldwijde netwerk omspant meer dan 220 landen met 315.000 medewerkers. Kwaliteit, service, en kennis van de lokale markt zijn gericht op het voorzien in behoeften in de gehele distributieketen. DHL neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid door zich in te zetten voor klimaatbeheer, rampenbestrijding en onderwijs. DHL maakt deel uit van Deutsche Post DHL. De groep boekte in 2013 een omzet van meer dan 55 miljard euro.