Zwolle,
30
maart
2015
|
14:00
Europe/Amsterdam

wehkamp test persoonlijk stijladvies via Whatsapp

Zwolle, 30 maart 2015 – wehkamp start vandaag met een test waarbij persoonlijk en kosteloos stylingadvies aan klanten wordt gegeven via Whatsapp. Het geven van advies via Whatsapp is nog niet eerder in Nederland toegepast en uniek binnen de online retailmarkt. In eerste instantie zullen drie stijlexperts, allen werkzaam bij wehkamp.nl, advies geven. De dienst wordt geïntroduceerd om te voorzien in de behoefte van klanten naar inspiratie en relevante oplossingen. Op deze manier kunnen de stijlexperts snel en passend adviseren over het brede aanbod van merken en producten die het online warenhuis voert. Whatsapp is hiervoor zeer geschikt: het is laagdrempelig en zo’n 10 miljoen Nederlandse consumenten maakt actief gebruik van deze app.

Het warenhuis start met een test waarbij in eerste instantie drie stijlexperts persoonlijk antwoord geven op vragen van klanten. Het aantal stijlexperts zal op korte termijn worden uitgebreid. De klant kan de desbetreffende stylist rechtstreeks een Whatsapp-bericht sturen, dat vervolgens zo snel mogelijk wordt beantwoord.

Inspelen op groeiende behoefte aan inspiratie
De functionaliteit speelt in op de groeiende behoefte van de consument die op zoek is naar inspiratie en relevante oplossingen en deze snel wil ontvangen. “Door het inzetten van Whatsapp heb je direct contact met de klant en kunnen we hen helpen bij het maken van de juiste keuze binnen de breedte van het fashionassortiment. We merken namelijk dat onze klanten voortdurend op zoek zijn naar gemak en graag 

geadviseerd willen worden. Met het personaliseren van onze website, ons online magazine en onze samenwerking met invloedrijke Nederlandse vloggers spelen we hier al enige tijd op in. Dat onze stijlexperts klanten nu ook live en geheel kosteloos advies geven via Whatsapp is voor ons een logisch vervolg”, aldus Puck Landewe, Teamleider Redactie bij wehkamp.nl.