Zwolle,
23
december
2014
|
10:38
Europe/Amsterdam

Nederland koopt massaal kerstcadeau via mobiel

Nederlandse vrouw tijdens kerstdiner gekleed in sexy jurkje

wehkamp.nl ziet in aanloop naar de feestdagen het aandeel kerstaankopen via mobiel stijgen naar 40%. Consumenten kiezen steeds meer voor gemak en mijden in aanloop naar de feestdagen de drukke winkelstraten. De laatste dagen voor kerst verwacht het online warenhuis nog zo’n 170.000 bestellingen te verzenden naar klanten.

Vrouwen sexy gekleed tijdens feestdagen
De overgrote meerderheid van de vrouwen in Nederland (80%) gaat feestelijk gekleed tijdens de kerst. Waar vorig jaar een jumpsuit nog onderdeel uit kon maken van de kerstoutfit, verschijnen vrouwen dit jaar in een feestelijk jurkje aan het kerstdiner: het aantal bestelde feestjurkjes is met 17% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Onder deze kerstjurkjes gaan vrouwen sexy gekleed: lingerie, met name body’s ( +17%) zijn populair en de vraag naar hold-up kousen is in de maand december ruim 2,5 keer hoger dan in andere maanden. Waar vrouwen uitpakken, pakken mannen vooral hetzelfde. Uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van wehkamp, blijkt dat ongeveer de helft van de mannen niet van plan is iets bijzonders aan te trekken tijdens de kerstdagen.

Dure cadeaus onder de kerstboom
Kerst wordt ook dit jaar massaal gevierd met familie. Ruim 60% van de Nederlanders zal deze kerst uitgebreid koken, zelf of samen, waarbij iedereen een deel van het diner voorbereidt. Ongeveer 35% van de Nederlanders geeft aan het gourmetstel weer uit de kast te halen. Dit jaar werden 44% meer gourmetsets besteld, maar ook pannen (+86%), pizzarettes (+275%) en airfryers (+638%) zitten flink in de lift in de aanloop naar kerst. Daarnaast geeft de meerderheid van de Nederlanders cadeaus aan elkaar. Dit mag wat kosten: ongeveer de helft van de Nederlanders besteedt meer dan 40 euro aan de cadeaus voor kerst. Mannen zullen misschien niks bijzonders aantrekken, ze geven wel meer uit aan de kerstcadeaus. Maar liefst 20% van de mannen geeft aan meer dan 100 euro aan kerstcadeaus te besteden, tegenover amper 15% van de vrouwen.